Aandelen kunnen schenken

Zou het geen goed idee zijn voor bux (en ouders cq grootouders die van bux gebruik maken) dat deze laatste ook een aandeel of etf kunnen schenken aan hun kinderen of kleinkinderen ? Voor bux betekend dat nieuwe klanten…voor ouders/grootouders een kadotip en kinderen/ kleinkinderen aandeelbeziiter…

9 Likes

Hey @Eddy super leuke suggestie :smiley: Heb het doorgegeven aan ons team!

Zou het persoonlijk wel weten hoor bedoel wie wil er nou niet een leuk aandeel voor zijn/haar verjaardag? :heart_eyes:

1 Like

Ja dacht ik ook…je zou behalve kinderen ook aan vrienden. Vriendinnen kunnen denken . Via bux app kunnen ze dan hun aandeel ontvangen . Zij een aandeel. Bux een klant erbij.

Verzonden via Yahoo Mail op Android

3 Likes

I find this idea really great so for me a +1

2 Likes

Dat vind ik een prima voorstel !!
Weer eens wat anders dan Lego of Playmobil

2 Likes

I like the idea, and in fact do it for my children and grandchildren, but you cannot have separate accounts, which makes it difficult for me …om te gebruiken als alternatief te schenken…je kunt geen account aanmaken op naam van een (klein)kind! zou mooi zijn als schenking - belasting vrij

2 Likes

“Ik” moet zijn “of”

2 Likes

Dank voor je reactie…bux zou kunnen overwegen om dit via de app te regelen.
De kinderen…of kleinkinderen.(of een vriend(in)die je een aandeel wilt schenken zouden dan via een link hun eigen account gelijk aan kunnen maken (indien volwassen) waar het geschonken aandeel dan op komt te staan . Dan heeft 1 iemand…ik meerdere een aandeel kado en bux een klant erbij.
Gr.

2 Likes

Persoonlijk zou ik niet alleen dit schenken cool vinden maar ook een optie om meerdere portfolio’s te bouwen, voor mijn kinderen.

Nu is het ontzettend veel gepriegel met Excel om alles bij te houden.

2 Likes