Bpost aandelen voor Kerstmis!?

Langzaam kruipt het Bpost aandeel weer uit het dal, gezien de monster boeten die post Nl en DPD riskeren !
Zou Bpost ons een mooi kerstcadeau kunnen bezorgen ?

4 Likes

Welkom Dave!

Ik denk niet dat je nu BPost moet aanschaffen, kan natuurlijk altijd ( eigen keuze) ook al krijgt Postnl een heftige boete, dat betekent niet dat zij dan niet meer kunnen werken. Zij blijven gewoon zelf de pakketjes bezorgen.

2 Likes

Zeer goede tip! Met de komende stijging in cv cijfers naast kerst, sinterklaas en oud&nieuw, zal Bpost vast een veelbelovend aandachtspuntje zijn.

4 Likes

Ik ben echt onderuit gegleden bij deze stock…. Ze lopen flink achter met investeren o.a. Op het wagenpark en digitaliseren. Het bestuur vind ik ook echt onder de maat de CEO is ook (terecht) ontslagen na het banken debacle (gaven hun banken tak zo wat gratis weg aan BNP paribas) echte kapitaal vernietiging… ik zou voorlopig weg blijven want imo is deze koersdrop echt zwaar terecht daarentegen zie ik deutsche post (DHL) wel profiteren die hebben alles tip top in orde

2 Likes

Akkoord met @DaveyV19 . Als je in die sector wil investeren is een Deutsche Post waarschijnlijk een betere keuze. Die staat ook nog op mijn watchlist. Momenteel nog niet gekocht omdat ik al wat te veel posities heb…

3 Likes

Kan je te veel posities hebben dan? :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

@Cornel Hahaha hmmm geen idee, misschien niet. Zit aan 26 nu en voel dat dat misschien toch net iets teveel van het goede is. Wil richting 20 ofzo gaan en
dan alles mooi rond de 5%, om het wat overzichtelijker te houden.

Hoeveel posities heb jij?

2 Likes

Haha ja 26 is wel veel maar op zich prima als je in alles vertrouwen hebt toch?

Ik heb zelf 18 stuks maar komen er wel meer bij. 5% per aandeel kan je bijna nooit echt handhaven. Verder vind ik het wel een prima streven van je!

2 Likes

Dat kan natuurlijk wel. Grote vermogensbeheerders balanceren elk kwartaal hun portefeuilles dus elk kwartaal afromen en andere bijkopen kan. Of alleen de achterblijvers bijkopen

2 Likes

26 is idd aan de wat hogere kant. Maar of dat te veel is weet ik niet zelf ben ik van mening als je tussen de 15-30 aandelen zit zit je mooi gespreid

3 Likes

Toch blij met mijn investering, vandaag +5% !
Herstructurering verloopt goed en nieuwjaarskaarten is weer een echte hype hier in ons kleine landje ! En wat met de online verkoop, corona in nog lang niet weg hoor !

2 Likes

Puur kijkend naar de chart zou ik het wel aandurven. Over de afgelopen jaren hebben ze meermaals hetzelfde ritje omhoog en omlaag gemaakt. Ik zou uiteraard wel eerst nog even in de cijfers duiken voordat ik de trekker zou overhalen.

1 Like

Hmmm. Ze kunnen natuurlijk een sterk kwartaal hebben maar de expectations liggen dit kwartaal ook hoger dan andere kwartalen. Verder ben ook bearish over Bpost. Slecht bestuur matige voorzieningen. Ik denk dat de winst ligt bij een acquisitie door fedex of Deutsche post o.I.d. Alhoewel ik niet de beschermconstructie ken. (PostNL word goed afgeschermd door de Nederlandse overheid)

3 Likes

PostNL zal de bescherming van de Nederlandse overheid goed kunnen gebruiken !! Kinderen, illegalen, tot 12 uur per dag werken, goed bezig !

1 Like

Gaat het goed Dave of zeg je nou is genoeg voor vandaag? :joy::sweat_smile::+1:

Mag ik vragen waar jij dat vandaan hebt, dat Postnl kinderen uitbuit ?

2 Likes

Waar haal je dat vandaan😂 en bovendien 12 uur per dag? Wat is daar mis mee…. Veel geld verdienen toch. En bovendien kinderen vanaf 15 jaar mogen werken en bijverdienen erg goed voor de werkervaring. Die illegalen. Dat lijkt me stug door een bedrijf dat deels van de staat. Dit doet me denken dat je of bij Bpost werkt en bij een hoge koers een bonus krijgt. Of dat je bij Sandd hebt gewerkt en eruit ben geknikkerd door PostNL door costefficiency. Bovendien is Deutsche post nog steeds in al deze situaties erg dominant. Of dat je zuur bent dat Bpost PostNL niet heeft over kunnen nemen aantal jaar geleden en dat PostNL Bpost voorbij is gestreefd. Geen idee of je zo’n zure nationalist bent die Nederland kut vind en pro Belgisch bent. Maar van al deze bovengenoemde bedrijven in dit forum is Bpost toch wel het lelijke eendje de afgelopen jaren.

3 Likes

Nieuws van de dag hier in België! Grote inval bij alle distributiecentra van PostNL (in België) 1 is zelfs verzegeld! 1 jonge van 14 jaar aangetroffen als bezorger gekleed en klaar om aan het werk te gaan, verschillende andere jongeren en illegalen zonder rijbewijs enz…
Eens kijken op HLM!

3 Likes

WOWWW 14 … dat is wel heel heftig.

maar met 14 mag je gewoon werken. Tenminste hier in Nederland. + Is werken niet zo slecht, zo leren ze ook nog is wat!

• Ik zie niets in het artikel staan over een jongen van 14 die zijn handjes vuil maakt.
1 Like

Ik heb het artikel gelezen. Het gaat over onderaannemers. Erg ongelukkig voor PostNL natuurlijk. Maar in deze zaak zijn ze slachtoffer geen dader…… tja als je werkt uitbesteed en die mensen hebben suddenly dit tjaaaa. Ongelukkig… maat zelf kan je natuurlijk niet zeggen dat PostNL dit diet want dat staat er niet

2 Likes

Nou, dat is wel wat makkelijk Davey. Onderaannemer of niet, dit zijn zware inbreuken die hier wel in naam van PostNL gebeuren, en het is niet de eerste keer.

Plus er is nu wel een heel verdeelcentrum van PostNL verzegeld met duizenden PostNL pakketten die niet op tijd bij de Post NL klant geraken.

Dit is echte niet zomaar een kleinigheid. Ja, ze doen het goed als bedrijf, maar tegen welke kost… Het is die race to the bottom, altijd maar goedkoper en goedkoper willen, dat leidt tot wantoestanden zoals deze. Werken met onderaannemers die het niet zo nauw nemen met de wet hoort daar ook bij, kijk maar naar de bouwsector. Ik vind het toch geen goede evolutie. Just my honest opinion.

En ja, jongeren kunnen hier ook werken, maar het moet wel allemaal wettelijk in orde zijn. Hier in België tenminste, over Nederland kan ik me niet uitspreken. Al dacht ik altijd dat jullie zo mogelijk nog meer regeltjes hadden als hier in België. :grin:

2 Likes