Bux zero blokkeert aankoop van specifieke aandelen??

Hoi,

Deze ochtend wou ik kijken naar de aankoop van ArgenX, ze hebben groot positief nieuws aangekondigd, dus naar alle verwachting zal het aandeel wel stijgen.

Zoals bij elk aandeel komt de boodschap dat de markt opent om 09:00.
Echter eens het 09.00 werd, werd de ‘buy’ knop gedeactiveerd.

Beperkt Bux zero de mogelijkheid om dit aandeel aan te kopen? En dit terwijl vandaag de uitzonderlijke kans was om winst te maken? Ongelooflijk teleurstellend.

2 Likes

Hi @gertjanvc, wat vervelend om te horen. Ik heb het zojuist even dubbel gecheckt bij ons team en kreeg te horen dat het te maken had met de volatiliteit waarmee het aandeel vanochtend opende. Daardoor kon het aandeel niet verhandeld worden tot 09:14.

Aangezien het niet BUX gerelateerd was maar beursgerelateerd (Euronext), kon niemand tot dit tijdstip in ArgenX handelen. Daarbij beperken wij het kopen en verkopen van aandelen en ETFs niet.

Mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik het graag :smiley:

2 Likes

Zou dit dezelfde verklaring voor dit topic kunnen zijn?

Was de eerste handelsdag na Omicron meen ik, ook hoge volatiliteit die ochtend maar dan over de hele beurs en niet een specifiek aandeel…

Gewoon iets wat ik me herinnerde :slight_smile:

2 Likes

Heb eens gekeken en als dit medicijn werkelijk deze potentie heeft, dan maakt het niet uit of je de aandelen vandaag of morgen koopt, op de lange termijn ga je zowieso winst maken.

That being said, het is natuurlijk irritant als je niet kunt kopen wat je wil hebben :smiley:

1 Like