Current portfolio (any tips?)

Hi,

I’m a starting in investing. My strategy is a mix of dividend investing and a bit of growth. A timespan of at least 20 years. Current portfolio.
Agnc investment
Armour residential
Coca cola
Abn amro
Microsoft
All world dividend etf
Spdr EU dividend etf

What’s next.

Greetings Roberto

1 Like

I would switch coca cila for pepsi and abn amro for ing

And would get kraft heinz, shell and alibaba

1 Like

Ik zal grotendeels zo houden zoals je het nu hebt

Coca cola
PepsiCo erbij
Kraft Heinz
Zijn alle 3 consument (doet het altijd goed en leuk dividend)
AGNC investment zal ik verruilen voor Main street capital

En verder heb je eigenlijk een prima portfolio!

1 Like

Thanks for the tips! Is there a specific reason why you both pick Kraft Heinz and pepsico. Are they better than Coca cola you think?

1 Like

Mijn portfolio bestaat uit coca cola, PepsiCo en Kraft Heinz
Zo heb ik nog wel meerdere aandelen maar ik zelf ben heel tevreden met de kosten. Vallen namelijk erg mee. + Als je kiest voor minstens 20 jaar horizon en ze leveren wat ze nu leveren zit je echt goed qua dividend.

Coca-Cola is echt top want iedereen drinkt het en drinken ze het niet dan drinken ze PepsiCo + heeft pepsico ook doritos en allerlei andere chips wat ook erg in trek is, voor altijd.

Heinz gewoon qua sausjes altijd goed.

1 Like

yes pepsi is better for many reasons: Better balance sheet, pepsi revenue is higher last decade, earnigs per share also, although cola has more known brands, pepsi also has snacks, gives them an edge in different markets, also the p/e ratio (google it) is better on pepsi then coke. One negative atm stil is that cola pays just a bit higher dividend then pepsi, but pepsi is gaining fast.

2 Likes

Great! Pepsi and Kraft on the list. And also shell. Need a energy share.

1 Like