Etf acc request

Hallo,

Zijn er ook acc etf beschikbaar op BUX want ik vind deze niet terug.

Mvg,
Chris

4 Likes

Hey @Chris1

Jazeker. Alle ETFs die ik heb zijn acc ETFs. Je moet het helaas wel even opzoeken in het pdf bestandje in de ETF zelf, of door hem online op te zoeken op ISIN nummer ofzo.

Enkele voorbeelden van acc ETFs op Bux die ik zelf heb:

All World Index (Lyxor)
Asia Pacific (excl Japan) (iShares)
Automation & Robotics (iShares)
Germany DAX 40 (iShares)
Healthcare Innovation (iShares)
Japanese Stocks (Lyxor)

En enkele die ik (nog) niet heb:

All World Socially Responsible (Lyxor)
Chinese Stocks (Lyxor)
Cyber security and Data privacy (Rize)
Europe Small Cap (SPDR)
Global financial sector (Xtrackers)
Global materials sector (Xtrackers)
Global utilities sector (Xtrackers)
Video gaming and eSports (VamEck)

Dubbelcheck het wel voor je koopt, ik kan altijd wel eens een foutje in mijn lijst hebben staan… :wink:

Meestal staat het bovenaan de pdf wel al ergens, soms in het document zelf:

Er is al een paar keer gevraagd aan Bux om dit misschien gewoon te vermelden op de ETF pagina zodat dit meteen duidelijk is. Vraag het gerust zelf ook nog eens. Hoe vaker ze de vraag krijgen, hoe sneller het er misschien komt. :grin:

Enjoy!

5 Likes

Hey yohhst,

Bedankt heb het gevonden. Zonder bijkomende info en als beginnend belegger is het moeilijk om bomen door het bos te vinden. :wink:

Vriendelijk bedankt

3 Likes

Zeer zeker. En wij als Belgen willen natuurlijk liefst de acc ETFs… :wink:

Graag gedaan en succes!

5 Likes

Jullie als Belgen willen die ETF’s. mind sharing your reasons for it? Me as a Dutch guy, i have no idea what acc ETF’s are but i would like to get to know them :smiley:

3 Likes

Hey @Cobalt. Met die acc ETFs bedoelen we kapitaliserende ETFs. Die betalen dividenden niet uit, maar herinvesteren die in meer aandelen in het fonds.

De reden(en) dat die interessant zijn voor ons, zijn fiscaal:

In België worden dividenden uit ETFs zwaarder belast, of liever, dividenden uit individuele aandelen zijn tot een bepaald bedrag per jaar vrijgesteld. Bij ETFs geldt dat niet, daar betaal je vanaf de eerste cent belasting. De dividendbelasting is om België ook vrij hoog (30%).

Verder hebben we hier momenteel ook (nog) geen meerwaardebelasting. Dus als ik vandaag voor 1000 euro een ETF koop en die later weer verkoop als die 2000 euro waard is, betaal ik op de meerwaarde geen belasting. Dit zijn dus heel interessante ETFs voor ons.

En nu gewoon hopen dat die wetgeving ook niet meteen verandert. :wink:

Oh en als een van mijn landgenoten hierboven iets leest wat niet klopt, for the love of God: laat het mij weten! :sweat_smile:

5 Likes

Als die acc etf aandelen bijkopen met die dividenden zie je dit dan in uw account?

3 Likes

Nee, dat zit gewoon mee in de groei van het fonds denk. Heb zelfs geen idee wanneer die dividenden er bij komen, denk misschien elk kwartaal ofzo. Heb ik altijd wat onduidelijk gevonden hoe die prijszetting precies werkt bij ETFs. En ze zeggen wel koop nooit iets wat je niet helemaal snapt, maarja… :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

2 Likes

Oh hier leggen ze het wel vrij duidelijk uit. Neem dus eens een momentje om het door te nemen.

4 Likes