KPN (Koninklijke KPN NV)

Yesterday KPN dumped ~8% to ~€2,50 in the morning, after the news that EQT and Stonepeak will stop trying to takeover KPN. After the initial dump the stock recovered a bit, closing the day on ~€2,60 (-4%). Today recovery goes on. What is your opinion about this stock? Did you maybe sell or buy yesterday?

Topic title had to be 10 chars, so ‘KPN’ was not possible. :joy:

1 Like

Ik zelf denk dat het een goed aandeel is om te kopen en dan lekker achterover te gaan zitten. Uiteindelijk zal er ooit wel een bedrijf komen dat misschien KPN echt overneemt en dan zit je goed. + Ze keren ook dividend uit… niet dat dat veel is, maar toch :grin:

I am still holding on my shares for the time being. However I do have to say that when I bought it my strategy was to hold for 8 months and I am in the 2nd month know.

Hoe kan het dat het uitgekeerde dividend van Bux €0,05 per aandeel is, terwijl ze €0,13 per aandeel aan dividend zouden uitkeren?
Zie: Koninklijke KPN aandeeldividend - Investing.com
Er staat ook bij dat het dividend rendement 4,77% is van de huidige koers, dat zou kloppen wanneer dit €0,13 is, maar bij €0,045 is het rendement rond de 2%?

Heb dit niet eerder gezien bij andere dividend uitkeringen? Heeft Bux recent iets veranderd waardoor er een deel van het dividend wordt ingehouden?

2 Likes

Hoi @Ilse nee €0,05 cent per aandeel klopt wel. KPN keert 2x per jaar dividend uit. 1x 9 a 10 cent in mei ofzo en 4 cent in Augustus.

Dus ipv 1x dividend krijg je bij KPN 2x. Nu is dat natuurlijk 9 + 4 cent is 13 cent dus vandaar deze berekening.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd, anders hoor ik het wel :grin::+1:

2 Likes

Aha vandaar! Bedankt voor de uitleg.

1 Like

Graag gedaan!