Mc donald's

Hoi,

Ik ben hier net begonnen op de bux community (beleggen doe ik al even)

Ik vroeg mij af wie hier nog meer in Mc donald’s belegd en waarom.

Het is een korte vraag maar ben gewoon erg benieuwd wat jullie gedachtes er over zijn.

Ik zelf denk dat MC donald’s een groei aandeel is ivm dat zij nog altijd aan het investeren zijn in meerdere vegartische burgers. + Mc donald’s zit natuurlijk erg in het ontroerend goed waardoor zij ook erg veel winst maken. 80% is namelijk franchise!

Well, I’ve had McDonalds on my radar for a while however in recent times the payout ratio for the dividend has spiked from 65% of earnings to 85% of earnings which is never a good sign.

At this moment therefore I don’t think that McDonalds is a good pick for a dividend investor.

Also, it’s PE is rather high at 34 trailing months earnings.

1 Like

Mc Donalds is a stock that grows on average 9.5% over the last 20 years, so a bit below average of the US500 index that does it with 11%

However they also pay a small dividend of 2.2% that is more then the average dividend of the US500 1.5%

It is an ok stock to buy in the dips (use the 50/100 or 200) moving average lines to guide you on the chart. But there are better stocks out there, that either pay higher dividend or gain more then the average us500.

Hope that helps

1 Like

Dankjewel voor je informatie.

De groei die ze de afgelopen jaren hebben doorgemaakt is zeker een prima + punt. Nu zijn er inderdaad aandelen die verder kunnen groeien of betere dividend verhoudingen hebben. Maar ik heb er nu 7 en uiteindelijk ga ik voor 10.

Verder heb ik bijna alleen maar dividend aandelen die inderdaad meer betalen dan dat de Mc doet, maar ik mag zeker niet klagen!

Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Bedankt voor je antwoord.

Ja klopt, dat had ik gezien. Alleen lijkt het mij wel een goed aandeel. Zeker in de zin dat 80% franchise is dus het ook een erg grote vastgoed onderneming is, waardoor zij de meeste winst pakken.

Vaak komen er ook nog nieuwe Mc bij waardoor de winst en de grootte ook wordt bepaald.

Zeker dat met dividend valt het wel reuze mee, maar ik zie dit meer als een aandeel voor 10 tot 20 jaar, zeker door alle investeringen die zij nu op dit moment doen.

Bedankt voor je antwoord! En er zijn zeker grotere aandelen met betere Dividend. Maar hier ben ik ook tevreden mee :smiley: