Stop loss mogelijk maken

Stop loss mogelijk maken.

1 Like

Het inherente probleem met een stop-loss is dat je altijd verlies neemt op de meest onmogelijke momenten.

Hoe vaak heb je niet gehad dat een aandeel tijdelijk 10-20% lager staat, vaak ook nog door externe markt omstandigheden? Wat een stop-loss dan doet is je verlies permanent maken terwijl, als je even een weekje/maandje gewacht had, je aandelen weer terug zouden zijn op hun oude bedrag.

Je koopt toch aandelen nadat je fatsoenlijk research hebt gedaan en je ervan overtuigd bent dat de prijs omhoog zal gaan? In dat geval heb je namelijk geen stop-loss nodig.

Wanneer je niet zeker bent of een aandeel wel omhoog zal gaan of niet, koop het dan niet of koop voor een bedrag wat je kunt missen als het (tijdelijk) wegvalt.

2 Likes

kleine beleggers willen hun kleine winst beschermen, zo verhoog ik steeds mijn stop loss naargelang de koers stijgt.
Ook op vakantie wil je niet altijd de koersen volgen en toch gerust even afkicken .

Thanks @Driveryes ik heb je topic even verplaatst naar Product Feedback. We zijn op de hoogte van een stop loss functie en ik laat het je weten wanneer het eventuele op onze roadmap komt! :slight_smile:

2 Likes

Ik zie de laatste tijd veel aanvragen voorbij komen voor functies die wel in BUX X zitten.
Zo ook deze stop-loss functie.
Hopelijk kunnen jullie dus nog wat meer kijken naar BUX X en de functies die daar al wel beschikbaar waren.
Natuurlijk is BUX Zero in veel opzichten ook beter dan BUX X, maar er zijn toch ook een aantal punten waarop BUX X beter/makkelijker was.

1 Like

Goed punt, BUX X heeft een hoop mooie features idd en wij kijken ook zeker naar ze :smiley:

Ik heb gisteren 28/09 3 aandelen LOTB met stoploss verkocht en zo 700€ bespaart. Mijn winst van 3000€ is zo niet verloren gegaan.
En terug gekocht en zo direct 350€ gewonnen.

2 Likes

Wat betreft investeren ben ik het met @JPeters hierboven eens. Wat betreft traden wil ik mijn verlies nemen op het moment dat mijn scenario geïnvalideerd is. Traden doe je imo nooit zonder SL.

1 Like

Ik was in de veronderstelling dat Bux X om te traden is, aangezien je met CFD’s werkt en daar wel stop-loss beschikbaar is.

Bux 0 is om te investeren, dus heb je theoretisch niet eens een stop loss nodig. Investeren is namelijk voor de lange termijn wat je genoeg tijd geeft om te reageren wanneer een positie zakt.

4 Likes