Tips for beginners

Dear people of the forum,

Is it possible that you can share some tips for the beginners among us?

Like which ETF and stocks(s) to buy when you have a small starter budget like a €1000

Any tips and advices is greatly appreciated.

2 Likes

Hi,

I think dividend stocks that are not that expensive are really good for an little amount of money!

Aegon 0,06 cent p. share once a year
Coca cola $0,42 cent per share 4 times a year

Or maybe growth stocks like ahold delhaize they can grow too €28 per share (that’s what professionals think)

and many more! These are examples, not an professional advice.

ETF like vanguard always stable

Thank you for the advice,it will be of great help.

What are possibly low cost stocks that show potential on the long term?

Ik zelf denk dat Ahold Delhaize wel een erg goed aandeel is, AH en Delhaize in Nederland en België (vergeet Bol.com) niet

Kraft Heinz prima aandeel, ze hebben aangegeven dat de sauzen die zij hadden nu extra veel er van dat n productie hebben. (Dit omdat er in Amerika er een te kort ontstond waardoor mensen de knijpzakjes gingen verkopen)

• Shell gewoon omdat het Shell is en ik heb altijd begrepen “never sell shell”

-TUI omdat wanneer de vliegtuigen weer voluit mogen vliegen en alle hotels en landen weer open gaan tui wel hun slag slaan,dit ook omdat zij enorm veel hotels bezitten en vliegtuigen.

Dit is waar ik zelf in beleg. Niet waar jij in zal moeten beleggen, of je moet er zelf genoeg vertrouwen in hebben en onderzoek naar hebben gedaan.

Uiteindelijk is het jouw geld en jij moet beslissen wat je er mee gaat doen :).

• ahold Delhaize
  • Kraft Heinz
    -shell
    -tui
1 Like

Dat zijn zeker goeie suggesties,vooral hoe alles zich nu gaat ontwikkelen nu de covid maatregelen worden afgezwakt.

Voornamelijk is TUI interessant aangezien veel mensen straks weer op vakantie zullen gaan.

Zat er ook aan te denken om eventueel wat aandelen in KLM te kopen nu de reis branche weer op gang gaat komen.

IK zal ook onderzoek gaan doen naar Krant Heinze,zoals je al beschreef zit daar zeker potentie in:)

1 Like

Ja, opzich zijn alle wel goede aandelen al moet je er wel even goed over lezen. Tui schat ik zelf op 7 a 8 euro dus dat is een prima rendement!

KLM kan ik niet over oordelen maar gaat zeker wel iets groeien.

Dividend aandelen zijn:
Heinz
PepsiCo
Coca cola
En zo zijn er nog zoveel meer, mijn portfolio is 75% dividend en 25% groei

Tui is zoals het er nu naar uit gaat zeker interessant,als alles goed blijft gaan.

Denk dat je ook een stukje geluk moet hebben bij het kopen van kleine aandelen dat ze zich goed blijven ontwikkelen l.

Kwa dividend aandelen zou je het spreiden over verschillende sectoren of zou je bijvoorbeeld eerder inspelen op wat er op dit moment in de wereld speelt?

1 Like

Ik zal lekker je portfolio spreiden. Spreiding is namelijk altijd het beste wat je kan doen, want zakken bijvoorbeeld je gezondheidszorg aandelen kan het nog altijd zijn dat je consument aandelen omhoog gaan. Dus ik zal zeker voor spreiding gaan, dat heb ik namelijk zelf ook. :smiley:

En geluk moet je inderdaad altijd hebben!

Alvast bedankt voor alle tips en tools!

Ga het meenemen en goed bekijken wat een goeie combi is kwa ETF,Dividenden en losse aandelen en wat eventuele buitenkansjes zijn.

Benieuwd hoe het gaat lopen:)

1 Like

Succes!

En hoe is het gegaan? Al informatie opgedaan?

Heb me verdiept in de Etf’s en stocks die me aanspreken en heb daar onderzoek naar gedaan,heb ervoor gekozen om in verschillende sectoren te gaan beleggen en zo het risico te spreiden

Goede actie!

Sowieso altijd spreiden in sectoren

Nu een kwestie van geduld hebben en maandelijks een vast bedrag inleggen.

In de gaten houden wat de markt doet en bijleggen of kopen waar nodig is.

1 Like

Precies!

Read The Zurich Axioms. Can’t recommend it enough

I will look into it,looks quite interesting!

Thank you