Vanguard Developed World ETF

Hi team BUX, kunnen jullie de Vanguard Developed World ETF (ISIN: IE00BKX55T58 Exchange ticker: VEVE) toevoegen aan jullie aanbod?

1 Like

Hi Bux, kunnen jullie hier naar kijken? Vind het een goedkoper alternatief dan VWRL met een LKF van slechts 0,12% tov 0,22% van VWRL. Zou helemaal top zijn als jullie de Emerging Markets ETF van Vanguard er ook bij kunnen doen, dan kunnen beleggers zelf een VWRL samenstellen uit deze 2 ETF’s, alleen tegen 0,13% ipv 0,22% van VWRL. Dit zou dan bijvoorbeeld via het maandelijks beleggingsplan kunnen.

Thanks voor de feedback!

2 Likes

Hey @Thijs. Sorry dat ik nog niet gereageerd had maar had je sugestie uiteraard al opgeschreven :smiley:

Staat ook genoteerd :ok_hand:t4: Ik laat je weten wanneer ik meer info heb. Binnenkort zijn er weer nieuwe ETFs beschikbaar op BUX Zero!

1 Like

Hi @Fergus,

Ik zie dat jullie recent VFEM (Emerging Markets FTSE) hebben toegevoegd en ik vroeg mij af of jullie op korte termijn ook nog VEVE (Developed World FTSE) gaan toevoegen?

Groet,
Thijs

2 Likes

Hoi @Thijs, laat mij even voor je kijken!

1 Like

Hoi @thijs heb nog even voor je gecheckt. Onze market maker biedt deze ETF niet aan, we hebben wel soortgelijke ETF’s die we aanbieden:

Developed Markets Dividend ETF (VanEck) (NL0011683594)

All World Developed Equity Markets ETF (iShares) (IE00BZ0PKT83)

Developed Markets Value Companies ETF (iShares) (IE00BP3QZB59)

FTSE Developed EU Real Estate ETF (Xtrackers) (LU0489337690)

1 Like

Thx, @Fergus, maar dit zijn geen vergelijkbare ETF’s voor een Vanguard fan als ik.

Ander vraagje, biedt jullie marketmaker wel VWCE aan? De acc. versie van VWRL.

Thx voor de reply weer.

3 Likes

Hey @Thijs nee helaas niet. Wij bieden wel een soortgelijke all-world ETF van iShares aan (All World MSCI Core ETF (iShares)- (IE00B4L5Y983) deze is ook accumulating alleen helaas geen Vanguard…

Dit is de weging van Vanguard:

En dit die van iShares:

1 Like

@Fergus dat wilt dus zeggen dat VWCE niet direct zal worden aangeboden op Bux?

2 Likes

Klopt, de acc versie van VWCE kunnen wij helaas niet aanbieden.

1 Like

@Fergus, wie is jullie marketmaker?
VWCE is wel heel fijn hoor, set and forget en geen rebalancing meer. Ook prettig voor beleggers die met capital gains tax te maken hebben. Lijkt mij dat jullie marketmaker zo’n groot fonds toch wel kan toevoegen?

1 Like

@Fergus,

Zijn hier nog ontwikkelingen? Zoveel VEVE als VWCE zijn eigenlijk wel een must have als jullie als BUX een serieuze speler willen worden in Europe. Voor ongeveer iedere belegger buiten NL is VWCE te verkiezen boven VWRL vanwege de fiscale behandeling van dividend.

Hoop dat jullie deze twee ETF’s alsnog kunnen toevoegen.

Groet,
Thijs

1 Like