Wat is er met atari?

Hallo allemaal.

Ik kreeg net de melding dat al mijn atari aandelen verkocht zijn ? Met verlies uiteraard.
Met de omschrijving: Asset redemption atari
Weet iemand hier iets van toevallig ?

Mvg, marco.

3 Likes

Wss is de marketmaker van BUX gestopt met het aanbieden van dit product. En is BUX genoodzaakt om alle aandelen van de hand te doen. Anders zit je met Atari stocks waar je nooit meer van af kan

3 Likes

Ik heb begrepen dat de notering van Atari op de Euronext Paris overgegaan is naar notering op de Euronext Growth Paris omdat de market cap veel te klein was geworden voor de gewone Euronext.

Wist wel niet dat dat automatisch gepaard zou gaan met een verkoop van de aandelen. Zou fijn zijn als Bux hierover iets communiceerde naar betrokken klanten… @Fergus

3 Likes

Als dit het geval is dan hadden de aandelen geswitched moeten worden, niet verkocht.

Maargoed, er zijn altijd andere brokers die deze exchange wel aanbieden mocht je ze echt terug willen.

3 Likes

Ik had inderdaad niks over atari voorbij zien komen en met zoeken ook niet dus vandaar deze vraag.
Ik vond het ookal vreemd.

2 Likes

Klopt inderdaad. Atari is overgegaam naar een notering op Euronext Growth Paris. Ik heb van ons team vernomen dat alle Atari aandeelhouders hier een email over hebben gekregen eind April. In de mail stond ook dat aandeelhouders tot gisteren de tijd hadden om hun posities zelf te verkopen.

1 Like

Bedankt voor het antwoord Fergus.

Oeps, dan hebben ze mij geskipt in de mailing list denk ik. Zowel in m’n mailbox als in m’n verwijderde e-mails niks van terug te vinden… :confused:

2 Likes

Kan je je e-mailadres naar mij DM’en? Dan kijk ik even voor je!

1 Like

I also didn’t received an e-mail and my stocks of Atari are also sold…

2 Likes

Hmmm that sucks. Their is indeed space for improvement. I did do some research for you and if you really believe in Atari… trading 212 still offers Atari

3 Likes

I can still see the stocks (to buy) on ING Invest, Degiro and Bolero. My 3 other platforms (that directly deduct the right TOB (Tax in Be)…
Still waiting for this option in Bux…

2 Likes

Hey Fergus,

Bij nazicht van mijn mails, ongewenste mails, etc. heb ik geen mail gevonden met betrekking tot Atari. (ik heb vroeger wel ooit een mail ontvangen van Shell toen ze van ISIN veranderden, dus zouden jullie mijn adres wel moeten hebben)
Ik was hier dus niet echt op de hoogte van.

Zou het mogelijk zijn om wat uitleg te geven van wat er allemaal is gebeurd?
Ik zie bijvoorbeeld in mijn berichten dat mijn aandelen “verkocht” werden met een aandeelwaarde van 0,51 EUR (Asset Redemption Atari), maar bij het volgende bericht leid ik af dat de verkoopprijs 0,159 EUR (cash proceeds Atari) bedroeg. Wat is het verschil tussen deze 2?

Alvast bedankt,

5 Likes

Hi @5ammy, vervelend om te horen! Kan je mij je e-mailadres in een DM sturen dan stuur ik je de email over Atari.

Ik heb het even gecheckt voor je bij ons Ops Team. Die 0,51 euro cent is de gemiddelde aankoopkoers. Wij redeemen de positie op basis van de gemiddelde aankoopkoers. De verkoopprijs was 0.159 EUR cent X het aantal aandelen. Dat is wat je ervoor terug hebt gekregen.

Indien wij voor 0.159 zouden redeemen per share zou de P&L niet meer kloppen.

En welkom op het BUX Community Forum! :partying_face:

2 Likes

Hoe kan ik een DM verzenden? Ik ben hier al een hele tijd aan het zoeken, maar zie het waarschijnlijk over het hoofd. Ik kan nergens een envelope zien, ook niet wanneer ik op een avatar klikt.

2 Likes

Je kan o.a. In de app kiezen voor chatten met support of zelfs bellen

2 Likes

Hey 5ammy

Als je op de avatar van Fergus tikt, zie je eronder een icoontje met een envelopje, waar je op kan tikken om een DM te sturen. :v:t2:

1 Like