Which stock would you invest 5k in? Amazon, Alibaba, or Jumia Technologies?

Hi everyone :wave:t4:

I just found this interesting article online on Yahoo Finance. Where it asked their readers the following question:

“If you had $5,000, would you put it on Amazon.com, Inc., Alibaba Group Holding Ltd - ADR or Jumia Technologies AG?”

Which of these e-commerce companies would you spend your money on, If you only had the opportunity of investing your money today? :thinking:

Let’s discuss this in the comments :speech_balloon:

3 Likes

Alibaba, on the Hong Kong exchange, especially with the current market sentiment and the dip.

This company was already undervalued for the amount of growth it experiences and now with the temporary dip even more so.

2 Likes

Alibaba it is for me. The valuation together with the growth they still have is just too attractive.

Amazon too expensive for me to ever consider it.

2 Likes

Alibaba for sure!

2 Likes

Amazon, easy choice. I think the Chinese government wants more competitors on the E-commerce market so that’s not good for ALIBABA but Amazon is just such a great company and even with that super profitable cloud division…. It’s amazing. It’s a bit pricey but if I had 1 choice I would Amazon and with a 10 year vision I am sure it is the best pick

4 Likes

Ik denk dat Amazon ook een goede keuze zou zijn. Maar ik denk als je kijkt naar het 10 jaren proces en hoeveel aandelen alibaba je zou kunnen kopen voor het geld van 2 Amazon. Maak je met Alibaba denk ik in die 10 jaar veel meer winst.

Ik persoonlijk denk namelijk ook dat wanneer de boetes en alles nou is stoppen (en dat zal gebeuren) dat baba weer terug schiet naar zijn oude prijs. :+1::grin::grin::grin:

1 Like

Dat Ben ik met je eens. Alleen vraag me hoogstpersoonlijk af of dat gaat gebeuren…… in Amerika en Europa kijken ze jaloers toe hoe China de macht beperkt van die tech giganten iets wat we dolgraag hier in Amerika en Europa ook willen. Persoonlijk vind ik het een goede beslissing. Als belegger natuurlijk echt Ruk. Zit veel risico in haha het is vee meer waard dan het nu is. Eens! Maar als we zo door blijven gaan word het wel een pittig verhaal.

1 Like

Amazon also has antitrust issues. China is not doing unthinkable things at all. They are making sure that the big chinese tech companies have no monopoly and make sure they protect the data of the consumer. Next to that the Chinese middle class is getting richer. Which will give Chinese tech companies revenue growth over the next 5 to 10 years.